7summits forum!

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Next step?  (Read 4998 times)

MonteBianco

• Armchair...
  • *
  • Altitude: 4
  • I am too lazy too change this text!
Next step?
« on: Jan 25 2005, 03:48 »

Hey there! Im a new fella on this forum and my name is Martin.. Im from a town in Sweden called Ostersund.. I became interested in mountaineering a few years ago and last summer I attempted Mont Blanc along with my father.. We failed and turned back at the Dome du Gouter 4300m.. Anywayz..This summer I will go back to the alps and climb with a friend..I will hire a guide of course and hopefully get some usefull tips.. My questionen is basically what to do after the trip to the alps.. I wanna get more knowledge and work my way forward to possibly summit an 8000m peak in the future. Im 18 years old and finish school this spring. Im thinking of taking a break for 1 year from the studying and work to get some money to spend on climbing. Any advice what I should do? Go with a guided trip? Take a course etc...Plz fill me in  O0

Buddha

• Climber
  • Altitude: 17
Re: Next step?
« Reply #1 on: Jan 25 2005, 11:50 »

Hej Martin!

Kul med en annan svensk på detta forumet! Du kan ju passa på att gå en kurs när du ändå är nere i Chamonix. www.ucpa.se erbjuder en massa godsaker!

Nacho

• Hiker
  • **
« Reply #2 on: Jan 26 2005, 22:14 »

Hi Martin, I'm from Argentina. And I'm a climber for 10 years.
My advice is take courses, climb with friends, and improve your skill before to go to an important expedition. A guide is not an instructor.
I've never been in an 8000m peak, but I climb a lot in los andes, an I think you have to be a very good climber to be there. A good guide is not enough.
You have the pefect age to start a good climbing carrera. You have time to learn all you need to climb a 8000 by your self, without a guide.
Good luck... Nacho.

MonteBianco

• Armchair...
  • *
« Reply #3 on: Jan 26 2005, 22:59 »

Tjena Buddha =)!! De kurserna som UCPA håller har du någon aning om vad de kostar ungefär? Om man tänker alpinistkursen som var en vecka? Har du någon aning om vad det är för kvalite på kurserna?  / MVH Martin

Hi Nacho!!

Thx for the tip =)  I will check for some courses in the alps then.. Anyone got any more sugestions of good companys who arrange courses??..I saw Jagged Globe had courses and I believe they are good too but they are very expensive so preferable a little less expensive alternative...

Buddha

• Climber
  • Altitude: 17
« Reply #4 on: Jan 27 2005, 04:23 »

Halloj,

Jag blev förvånad över att de var så pass billiga som de faktiskt var. Priset låg en bra bit under 10.000 kronor men jag kommer inte ihåg exakt. Har katalogen hemma o nu är jag på jobbet.
Enligt diverse folk på andra forum så är kvalitén på kurserna väldigt hög men de flesta rekommenderar att man åker med någon kompis, helt enkelt för att det blir roligare plus att man har någon att prata Svenska med...

Utöver kurspriset tillkommer ju endast flygresan ner till Genéve o transfer t o r till Chamonix... Är man flera kan det ju löna sig att åka bil kanske... vet inte riktigt!
Nåja, resan från Stockholm till Genéve tur & retur kostar 1824 kronor totalt, inklusive skatter...

MonteBianco

• Armchair...
  • *
« Reply #5 on: Jan 27 2005, 20:42 »

OK Buddha låter ju intresant det där... Det blir jag och en kompis som drar iväg till Chamonix i sommar och hade tänkt mig en revansch på Mont Blanc men i kombination med kursen du rekomenderade kunde kankse vara ett alternativ...
  Vad gäller Mont Blanc så har jag mailat till Harry som har den här sidan och han verkar ju vara ett vettigt alternativ till guide för Mont Blanc.. Inte lika dyr som diverse guidingfirmor.. Annars tog jag nr från den guiden vi hade förra sommaren och han rekomenderade att man ringde till han direkt istället för Compagnie Des Guides som han arbetade för..Dels billigare och sen kunde man avvakta vid dåligt väder som ju var fallet den gången.
   Tack för tipset iaf och hör gärna av dej med pris när du kollat i katalogen...
Pages: [1]   Go Up

Page created in 0.08 seconds with 23 queries.